torstai 15. maaliskuuta 2012

Kevättä kotiin

Minun rakas serkkuni keräsi kaikkien ihanien ystävieni kanssa minulle synttäriyllätykseksi liput Juha Tapion konserttiin, miehelle ja minulle siis:) Pääsemme siis sunnuntaita ihan kahdestaan konserttiin, enkä malttaisi odottaa! Lippujen lisäksi tuli vielä rahaa kevätkukkiin ja matkakustannuksiin, joten minähän kiiruhdin hetimiten Plantageniin niitä kovasti himoitsemiani narsisseja ja helmililjoja ostamaan. Sattui vielä sopivasti, että kanta-asiakkaana sai narsisseja hiukan halvemmalla, samoin pieniä ruukkuja, joten nyt meillä on täällä neljä eri kukkaruukkua ja oven pielessä vielä yksi. Nyt vaan toivon, että pikkuiset kukkani malttavat kukkia edes hetken aikaa, vaikkeivät päässeetkään kunnon viherpeukalon kotiin! Miten muuten olette säilöneet sitten sipulit kukinnan jälkeen? Otetaanko niistä siis vain kuivuneet versot pois ja laitetaan laatikkoon odottamaan kevättä?

  
 
 
Tässä on vielä yksi kukkakuva, josta tulee hyvin ilmi meidän touhu täällä kotona. Eli ei täällä oikeasti rauhassa mitään kukkakuviakaan otella. Aina saa raivata tavaroita kameran edestä ja jos ne saa raivattua, niin taustalla on usein joko joku lapsista tai vähintään koira,hih!

Kun nyt pääsin kuvien lisäyksen makuun, niin lisäänpä vielä muutaman. Tätini mies laittoi minulle sähköpostitse kuvan isoisäni isästä, jonka tulostin. Oli todella mielenkiintoista saada niin vanhan sukulaisen kuva, joten se pääsi paraatipaikalle kynttilän viereen.

Sitten tuossa tajusin, että minulla on täällä kotona ties mitä kuvia vanhoista sukulaisista, mutta ei ainuttakaan perhekuvaa, ei edes meidän hääkuvaa ole enää esillä. Niinpä muokkasin viime kesäisessävalokuvauksessa otetusta kuvasta hiukan vanhemman oloisen, laitoin siihen pitsiä reunaan ja tuohon olohuoneen ikkunakehykseen kiinni. Siitä tuli ihan kivan näköinen, eikös?

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

14 kommenttia :

  1. Siitähän tuli hieno :)
    Mukavaa päivän jatkoa sinulle
    Erica

    VastaaPoista
  2. Hienot kuvat!!!
    Pitäähän kuvissakin se elämä näkyä.
    Epäilempä, että, joka blogissa vähän "järjestellään" ennen kuvien ottoa...:)

    VastaaPoista
  3. Hieno tuli! Vanhat kuvat ovat todella kauniita.

    En ole saanut aikaiseksi hakea vielä yhtään kevätkukkasia, joten se täytyykin laittaa listalle. Narsissit on kyllä ihania.

    VastaaPoista
  4. Todella kivan näköinen tuli valokuvasta:) mä jäänkin seuraamaan kukkainfo kommentteja, mäkin mietin mitä teen narsisseille kun ne kukat kuihtuu:)

    VastaaPoista
  5. Oo Juha on ihana! Kelpaisi mullekin :) sekä Juha että liput :D no okok , tyytyisin pelkkiin lippuihinkin :))

    VastaaPoista
  6. Minäkin ostin eilettäin ensimmäiset narssit ja olen pitänyt niitä jo päivisin etuterassilla. Valokuvat aina yhtä mielenkiintoisia...Ihanata konsertti-iltaa teille sinne :)

    VastaaPoista
  7. Olen uusi lukija, huomasin sinut ja sinun fiksun kommentin tuolta Sisustusaitta blogista:)Pitää vielä syventyä tarkemmin blogiisi, jotain jo ehdin lukea. Kauniita kuvia ja ihania esineitä. Meilläkin spontaanien kuvien ottaminen on hieman hankalaa:)

    Olen itse antanut narsissien kuihtua kokonaan, sitten napsaissut lehdet pois ja istuttanut syksyllä maahan. Kait ne voi säilöä myös viileässä ja istuttaa keväällä ruukkuun.

    Voimia toivon sinulle arjen haasteisiin! <3
    Mukavaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
  8. Ihania valokuvia ja kauniita kukkasia! Minäkin olen Plantagen kanta-asiakas. Pitäisikin käydä ostoksilla siellä:)

    Teille oikein mukavaa Juha Tapion konserttia!

    VastaaPoista
  9. Oikein kaunista!
    Minä annan aina sipulikukkien kuivua ja laitan sitten sipulit maahan syksyllä. Ovat mukavasti nousseet seuraavana keväänä:)

    VastaaPoista
  10. Kyllä sinulla on ihana rakas serkku kaikkinensa ja te onnelliset pääsette
    Juha Tapion konserttiin ja lisäksi kauniita kevätkukkia olet ostanut kodin tunnelmaa ja niiden tuomaa iloa seuraamaan!
    Minä napsin aina pois kukkineen kukan, mutta en leikkaa pois vartta annan viedä ravinteen sipuliin. Sitten vasta kun se on aivan kellastunut ja kuivunut otan pois.
    Keväällä heti roudan sulattua kaivan sipulit maahan, joskus olen laittanut sipulit paperipussiin ja istuttanut vasta syksyllä maahan.

    Kauniita kuvia muistoineen.

    Hyvää illanjatkoa Sinulle!

    VastaaPoista
  11. Onpas hieno tuo teidän perhekuva :) Kukkien hoidosta en sano mitään.. :D Mä olen tuupannut sipulit aina kukinnan jälkeen suoraan maahan jonnekin- pihalle siis- ja sitten ne ovat seuraavana vuonna puskeneet pintaan, tai eivät :D

    VastaaPoista
  12. Kiitos Erica<3

    Irmastiina, kiitos!:) Joo, jotenkin minäkin luulen vahvasti, että joka kodissa hiukan joudutaan tekemään järjestelyitä ennen kuvauksia;)

    Kiitos Marika! Mieskin totesi, että onpa kivan keväistä, kun hain kukkia:)

    Kiitos Jasmiina!:)

    Maanavaiva, hih, ihan hyvä varmasti perherauhankin takia tyytyä vain niihin lippuihin;)

    Lovviisa, kiitos! Minäkin kaksi narsissia ulkoistin etuterassille, toivottavasti eivät ole vielä paleltuneet:)

    Alexandra, kiitos paljon ja oikein lämpimästi tervetuloa blogiini!<3 Minä olen tyhmyyksissäni tähän asti aina heittänyt koko kukan pois, kun on kuihtunut, joten nyt tänä vuonna pitää kyllä nuo sipulitkin säästää:)

    Kiitos paljon, Susanne! Minulle oli tullut ilmoitus tuosta tarjouksesta vastan sen jälkeen, kun jo olin Plantagenilla käynyt, joten hyvään saumaan sinne menin, kun tarjous olikin voimassa jo:)

    Kiitos mustakissa!:)

    Kiitos paljon Sirkka!<3 Ja suuri kiitos noista ohjeista, minä teenkin nyt siis noin! Muina vuosina olen aina vaan heittänyt koko kukan roskiin, ei ole edes tullut mieleen, että noita sipuleitahan voi käyttää vieläkin:)

    Riitta Sinikka, kiitos!<3

    Kiitos Anri<3 Minäkin pidän tuosta kuvasta kovin, sen kuvasi aivan mahtava kuvaaja. Kyllä se on nyt minunkin kokeiltava istuttaa sipulit uudelleen, jännityksellä sitten vain odotellaan, tuleeko niistä mitään vai ei:)

    VastaaPoista
  13. Onpa ajattelevainen ja ihana synttärilahja!
    Nauttikaa!

    Kauniita ovat kukat ja kuvat.

    Blogissani on sinulle jotain.

    VastaaPoista

Kultainen kiitos kommentistasi:)

Blog Design by Get Polished